maanantai 1. elokuuta 2011

Mitä multa jää väliin, ja mitä mä saan?

Noni tiiän et en oo yli kuukauteen kirjottanu mitää. Hups D: Mut nyt tulee pitkä juttu !

Nii eli listasin täs yks päivä kaikkee sitä, mitä tuun menettää vaihtovuoden takii. Lista on tarpeeks pitkä... Mut ainakaa ne ei oo suurin osa korvaamattomia juttuja ja kaiken lisäks aika pinnallisia. Osa kyllä, ja siks mun oliki pakko listaa myös ne asiat, jotka mä tolt vuodelt saan jos mulla on yhtään tuurii ja jos ihan kaikki ei mee pieleen. Elikkäelikkä.

Menetykset siin järjestyksessä kun ne kalenterissa tulee vastaan
- Ruka Nordic Opening. Kaikkee mitä oon sieltä kuullut kavereilta, kaikkee mitä mä oon siitä kuvitellut, kaikkee mitä se mulle merkitsee, olin aatellut, että hei ensi vuonna. No ei sitten. Mutta onneks tää järjestetään joka vuosi, kyl mä sit 2012 sinne meen ! :D
- Uusvuos. Okei eiköhän ranskalaisetki juhli sitä, mutta silti. Haluun juhlii uuttavuotta täällä, mun suomalaisten kavereiden kanssa, kun ei kerta oo mitään takeita siitä et mä edes saan kavereita sieltä. Mutta näitäkin tulee joka vuosi, onneks !
- Osan kavereist 18v synttärit. Ei varmaan sen enempää tarvii selittää. Tää on todella korvaamaton juttu ):
- Lahden Salpausselän kisa. Juu-u. Miks mun lista täyttyy mäkihypystä? :D Mut onneks näitki järjestetään vuosittain (:
- Omat 18v synttärit. Tai no ei välttämättä. Mut sillain tavallaan D: Kun en voi juhlii niinkun Suomessa juhlitaan... :D Varmasti korvaamaton juttu, tai sitten vaan juhlin 19v synttäreitä niinku täyttäisin 18 :D
- Kavereiden vanhat. Mitä tähän sanois... En haluu jäädä niistä paitsi )):
- Vappu. Onneks on vuosittain. Juhliikohan ranskalaiset ees vappua? O::
- Sit se ehkä suurin. Jääkiekon MM. Ihan tosi. Ne on Suomessa ehkä kerran vuosisadassa (liiotellen) ja mä en just sillon oo kotona ! D: Toivon et Ruotsi voittaa, enpähän oo ainoo jota vituttaa sit (8 Oon ilkee. Mut onneks 2013 ne on osittain Suomessa kanssa, tosin vähemmän kun ensi vuonna...
- Juhannus. Haluisin niin olla juhannuksenaki Suomessa D: Mutta onneks on viel elämää edessä ja muutama juhannus (:
- Sit nää perus, kaikki jääkiekko ja mäkihyppy, koska väitän et Ranskassa ei edes tule teeveest niitä D: Onneks tää on vaa yks vuosi muiden joukossa  ja urheiluu ei lopeteta ens kauteen ::D
- Ja viimesenä (ainaki mitä on tullu mieleen), siskon ripari ja siihen liittyvät jutut, mahollisesti jopa konfiskiin. Ei sellast voi jättää välistä S:: Tai näemmä voi, mut...

Mut onneks oon listannu niit hyviiki juttui, muuten en keksisi tällä hetkellä mitää hyvää.
+ Opin kielen. Jos en, niin kyl mä ihmettelen. Voi alkaa sit miettii et mitä mä oon tehny siel koko vuoden :D
+  Saan ulkomaalaisia kavereita. Jos saan. Kyl mä saan. Toivottavasti D:
+ "Saan" Ranskan kulttuurin. Siis et ymmärrän sitä, mulla on kaks tavallaan elintapaa, kun voin yhdistää suomalaista ja ranskalaista. Mul on toinen kotimaa (jos kotiudun sinne), ja mul on aina toinen vaihtoehto et miten elän elämäni. Ainaki uskon, et suomalainen elintapa ei oo ihan samallainen kuin ranskalainen. Vähintään nyt alkoholinkäytön tasolla... Ei sillä, et se ois just se ratkaseva juttu mikä mut Suomesta ajais pois. (=
+ Siel on luultavasti helvetin hyvää ruokaa. Ihan sen takii kannattaa lähtee, jos nää muut syyt ei vakuuta :D
+ Kokemusta kohdata uutta: ei pelota enää tehdä uusia asioita, muuttaa elämää. Tietää, että kaikesta selvii hengissä, että kaikki on mahdollista. Näin väitetään. Hahhah, saa nähä kuin hyvin muhun juurtuu tollanen asenne :D Ei kuulosta nimittäi ihan multa...
+ Ylimääräsen vuoden miettii, et mitä must tulee isona. Tosin en mä sitä tarvitsisi, nyt on sellai fiilis et en haluu hukkaa hetkeekään, haluun jo alkaa pyrkimään mun tulevaisuutta kohti. Nojooo, kaipa se kielitaito toimittajillakin on bonusta.
+ Todella paljon kokemuksia, varmaan enemmän kuin mitä mä Suomessa saisin kymmenessä vuodessa. Nimittäin siel on pakko tehdä uusia juttuja, kun kotona mä en sais persettäni hilattua ovesta ulos ja maailmaan :D No saisin, mutta huomattavasti harvemmin, kuin mitä mä tuolla nyt sit joudun.
+ Pinnallista, mutta uusia vaatteita mä ainakin saan jos en muuta :D



Että kai mun loppuelämän kannalta on parempi idea mennä sinne Ranskaan kuin käyttää jotain niistä mun miljoonasta loistavasta välttösuunnitelmasta (sisältäen mm. raskaaksi hankkiutumisen ja huumeiden käytön+niistä kiinni jäämisen :D). Onhan se, tottakai on. Ja jos mä en lähtis, mua jäis kaduttaa. Mutta silti, mun mäkihyppy ja mun jääkiekko D:: Kuka keksi esitellä mulle noi lajit?

4 kommenttia:

  1. paljo toi sun reissus tulee maksaa? :)

    VastaaPoista
  2. ööö me maksetaan AFS'lle joku n. 7000e plus sit tietty kaikki se raha mitä käytän siel lisäks, niinku vaatteisiin, kännykkälaskuun ja perustarpeisiin, ku ei tiiä et mitä kaikkee pitää ite maksaa ja mitä se perhe. mut arvio on et n. 200e/kk. kauheesti rahaa menee siis D:

    VastaaPoista
  3. Toivonmukaan vaihtarin lopussa nuo positiiviset asiat kasvaa ja huonot puolet ei haittaa niin pahasti (: Mut juhannusta ei kyll voi mitenkään korvata DD: Muista sit ostaa tuliaisia! *.*

    VastaaPoista
  4. nii mä toivon samaa ::D ei voikaaaan D:: ostan ostan ! ((:♥

    VastaaPoista