keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Loma, ranta, loma ja ranta, toppatakit nyt naulakkoon ♥

Niin. Lähdettiin siis lomalle lauantaina 7.4., suuntana Port Barcarés. Se on pieni lomakylä Perpignanin lähellä, Ranskan eteläosissa Välimeren rannalla Espanjan rajan vieressä. Siellä tuulee ehkä eniten koko Ranskassa, tai Euroopassa, tai en tiiä, mutta paljon joka tapauksessa. 330 päivänä vuodessa. (= 

Lähettiin sinne aamulla ysiltä. Heräsin ite siis seittemältä viimeistelemään pakkausta ja muutenkin hoitaamaan aamutoimia ja sellaista. Ihan kuin kouluaamuna. D: Ekaksi suunnattiin papille ja mamielle viemään Velvet-koira hoitoon, koska ei me sitä mukaankaan voitu ottaa saati jättää yksin. Sinne oli siis kolmen tunnin matka. Syötiin siellä lounas, jonka jälkeen lähettiin jatkamaan matkaa, edessä 5 tunnin ajomatka. Eikä pysähdytty kertaakaan ! Musta se oli suorastaan epäluonnollista, mökille (jonne on 3,5h matka jos ajaa nopeesti eikä pysähdy kertaakaan, näin iskä on joskus sanonut) mennessäkin me pysähdytään vähintään kaksi, yleensä kolme kertaa. :D Se oli siis outoa. Onneksi meillä oli sentään musiikkia, kun olin polttanut levyille edellisenä yönä James Bluntin ja Coldplayn biisejä, ja lisäksi oli U2, Adele ja Katy Perry. Ei tarivinnut kuunnella lastenlauluja... :D

Leikittiin turistejakin vähän :D
 Perille me tultiin sitten joskus illalla, ja mä koin toisenkin järkytyksen, kun kävi ilmi, että me ei syötäisi ravintoloissa niinkuin "lomalla kuuluu tehdä". Sen sijaan me tehtiin ite ruoka, ja koska momillakin oli loma, se tarkoitti sitä, että meiän ruokailu ei ollut mitään gourmeeruokaa, se kun ei halunnut käyttää turhan paljoa aikaa ruuanlaittoon. Vähän siis oli erilaista verrattuna siihen, mihin mä oon lomamatkoilla tottunut, mutta kyllähän siihen sitten tottui taas pian. En mä valehdellut sentään kirjottaessani vaihtarihakemukseen, että oon "nopeasti sopeutuva".
   Meidän se talo/kämppä/asunto/mikskä kutsutaankaan, oli aika pieni, mutta ihan sopivan kokoinen kuitenkin. Siellä oli yksi makkari ja kaksi vuodesohvaa. Makkariin laitettiin lapset nukkumaan, jotta me aikuiset (hehhe en varmaan ikinä opi käytämään tota sanaa itsestäni ilman et alan virnistelee tällai typerästi :D) voitaisiin rauhassa valvoa pidempään. Mom ja papa nukkui eteisen vuodesohvalla, eteisestä oli suora yhteys siis ulko-ovelle, vessaan, kylppäriin sekä makkariin siltä varalta, että lapsille tulisi joku hätä. Mä nukuin yhdistetyn olkkari-keittiön sohvalla, yhteykset oli siis parvekkeelle ja jääkaapille, mikä tietty sopi mulle paremmin kun hyvin. :D  Noei, en mä oikeesti syönyt jääkaapista ikinä mitään mulloin kun ruoka-aikoina.


Ekana päivänä, eli sunnuntaina päätettiin mennä aamulla rannalle. Puolenpäivän aikaan me mietittiin uudestaan, siellä oli nimittäin ihan liikaa tuulta, ja hiekka pöllysi kaikkialla. Mä voin vakuuttaa, että sain ravistella ja pestä hiuksista hiekkaa pois vielä kaksi päivää sen jälkeen ! Sen lisäksi se myös sattui, kun se hiekka tuli kamalalla voimalla iholle.
   Jotenka lounaan jälkeen me päätettiin, että tehdään jotain muuta. Niimpä me mentiin Park d'aventures -puistoon, missä siis kiipeiltiin puissa ja kuljettiin kaiken maailman ratoja. Mä havaitsin, että mulla on korkeenpaikankammo. :D Tai ei oikeestaan, pelkään vaan sillon, kun oon korkeella paikalla epävarmalla alustalla. Olin onnellisimmillani sillon, kun pääsin takaisin jollekin puuhun kiinnitetylle alustalle, puut sentään pysyivät itsestään pystyssä ja niihin saattoi luottaa. Pelottavin oli sellainen keinujuttu, missä seistiin jollain alustalla mihin oli laitettu kiinni köysi. Se oli ihan hirveä, ja tietty daddy otti kuvia just silloin, kun mä menin siitä. Teidän silmiä säästääkseni en kyllä julkaise niitä, mä näytän ihan siltä kuin oisin kuolemassa siihen paikkaan. :D Toinen superpelottava oli sellainen riippusiltajuttu, missä ne puunpalaset liikkui kävelysuunnassa, mä aloin melkein itkeä siellä keskellä sitä juttua kun en uskaltanut lähteä liikkumaan pidemmälle. XD Mutta suoritin kuitenkin neljä rataa siellä !







Tokana päivänä, siis maanantaina, päästiin vihdoin rannalle oikeasti, kun oli lämmin auringonpaiste eikä tuullutkaan kovasti. Aamulla oltiin rannalla, kerättiin siellä simpukankuoria ja kävin jopa uimassakin ! Se vesi oli kyllä aika kylmää, mutta alunperin mä menin sinne vain ja ainoastaan siksi, että siellä oli hienompia ja isompia simpukankuoria. 




Daddy kaappas mut ja uhkas heittää mereen, kieltämäät siinä vähän huolestui. :D




Siellä oli joku randomkoira O: En saanu ikinä selville, et kelle se kuulu




 Ruuan jälkeen mä menin itsekseni rannalle kun lapset otti päikkärit, ja mä keräsin vähän lisää simpukankuoria sekä otin aurinkoa, sekä superhienoja taidekuvia, eikun. :D





Joskus iltapäivällä me sitten tehtiin lapsille pääsiäismunajahti, ja mäkin sain yhden suklaisen kellon. Ärsyttää tietää, että siellä Suomessa teillä on Mignon-munia (tiesittekö, että mignon on ranskaa ja tarkottaa söpöä? :D), Nalle Puh-munia, Kyöpelivuorimunia ja etenkin SM-liigamunia DDD: Voin aina toivoa, että niitä on ensikin vuonna, ja pääsen sitten ostamaan itselleni sellaisen. :D Sitten munajahdin jälkeen mentiin vielä kerran rannalle, eli oli aika rantapainotteinen päivä. Jäikin viimeiseksi sellaiseksi. ):



Tiistaina mentiin käymään Espanjassa ! Käytiin Figueres-nimisessä kaupungissa, jossa on Salvador Dalin museo. Se oli ihan jännä, mutta tykkäsin enemmän siitä puolesta, missä Dalin taideteoksista oli tehty koruja. Ne oli ihania, säihkyviä, kultaisia, timanttisia, superkauniita. Siellä oli yksi sellainen kultainen sydän, mihin oli sisälle tehty ruubiineista toinen sydän, joka sykki. Se oli ehkä kaunein koru tms mitä oon ikinä nähnyt, oikeasti upea, ja ovelakin vielä. Museon myymälästä mä ostin sellasen kahvimukin, missä on viikset. Ei sellaset "normiteiniviikset" mitä näkee kaikkialla, vaan ihanat espanjalaiset taiteilijaviikset. :D







    Figueresista kotimatkalla käytiin Roses-kaupungissa, perhe halusi käyttää mut "mun omassa nimikkokaupungissa", kerta Roosa on täällä lyhennetty Rosaksi (koska kaksi oota peräkkäinhän on mahdoton yhtälö), joka tarkoittaa ruusua ties millä kielillä. Ei se nyt niin siisti juttu ollut, mutta niin. Ostin espanjankielisen Ellen, ja postikortin Rosesista, mutta se siitä. Rannalla viivyin ehkä 15 minuuttia. :D



Keskiviikkona, hmm, mitähän me tehtiin. Taidettiin vaan olla siellä kämpällä. Aamun turhan rantakokeilun jälkeen ei huvittanut enää mennä ulos, kun oli tuulista, ja melkein satoikin vielä. Me pelattiin Afrikan tähteä (minkä äiti lähetti joululahjaksi perheelle), pelattiin kolme erää ja mä voitin kerran ! Illalla lasten nukkumaanmentyä pelattiin tarot-korteilla, aloin vihdoin ja viimein tajuta sitä peliä. :D Mut se on tosi kiva ! Toivon että Suomestakin saa tarot-kortteja, jos ei niin sitten taidan maahantuoda ainakin yhden pakan. :D Ja suomennan ne ohjeet.
   Torstai oli aika samanlainen päivä, paitsi että mä olin yksin koska ei huvittanut mennä uimahalliin - mä en oikeen tykkää uimahalleista, jos siellä voi vaan uida. Maauimalat on asia erikseen, ja nekin kelpaa vaan jos on hyvä sää. Meillä ei ollut hyvä sää, joten pysyin kotona melkein koko päivän. Pelattiin koko perheen voimin taas tarot-korteilla, tosin Alexandra ei kauheesti tykännyt ja Pierrekään ei ihan tajunnut, sitäpaitsi jouduttiin pelaamaan "avointa peliä" tai sillain että kortit oli koko aika näkyvillä, koska se oli helpompaa lapsille. Illalla kun pelattiin korteilla niin me pelattiin kuusi peliä, mä voitin niistä 4 ja siis koko sen kierroksen tai sillain, oon aika supertyytyväinen, koska papa on erittäin hyvä pelaaja ja se on vaikea voittaa. Kaipa mulla oli vaan hyvä tuuri kun sain joka kerta hyvät kortit. :D
   Perjantaina siivoiltiin ja paikkailtiin papan kanssa päivällä, mom piti lapset poissa jaloista ulkona simpukankuoria keräten. Iltapäivällä käytiin katsomassa tuulisurffausta tai mitä ikinä onkaan, tuulilautailua? Jotain ihmeellistä. Joka tapauksessa, siellä rannalla oli ihanasti kaikkia kauniita simpukankuoria, ja kamala tuuli, mua alkoi sattumaan päähän kun tuuli korvista sisään. D: Sitten illalla vielä käytiin taas "meidän" rannalla, kerättiin viimehetken simpukankuoret ja nautittiin viimesistä hetkistä meren rannalla.


[x] koska converse-kuvat on MUST, eiku :D


Pierre näki, kun mä tein mun Je t'♥ -piirroksen, ja se päätti sitten varmaan sen takia tehdä mulle I Love You Roosa -jutun :D Aika söpöä (=



Otin vielä converse-kuvan meidän parvekenäkymästä, koska pelkkä näkymä oli vähän tylsä. :D

2 kommenttia:

  1. Lievitän demituskaa lukemalla sun blogia XD noei, kunha halusin kertoa et Levillä on tommonen ihan samanlainen seikkailujuttu jossa seikkailin pari vuotta sitte parhaimmillaa 7-8 metrin korkeudessa ja meinasin saada paniikkikohtauksen ku en uskaltanu jatkaa eteepäin mut en myöskää päässy alas sieltä XD rakkain terveisin Kirsu jeejee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-DDDDDDDDD awwww, anteeks huomaan tän vähä jäljessä mutta oiei ihanaa oot laittanu kommentin ::D<3 MUTJOO TIIÄN MITÄ TARKOTAT oikeesti se oli hirveää tuollaki just se ku en uskaltanu liikuttaa edes painoa ja seisoin siellä sillai jalat eri puilla ja aaaa en haluu ees miettiä, oikeesti oli kyyneleet nii lähellä (koska mähän reagoin itkemällä melkein mihin vaa XD) D: rakkaat terveiset vastaanotettu jeejee ! :-DD

      Poista