keskiviikko 7. maaliskuuta 2012

Tammikuu 2012

Joululoma loppui jo 3.12. mutta se oli alkanutkin jo 17.12. niin ettei se sen lyhempi ollut kuin teillä Suomessakaan. Silti se oli liian lyhyt ):

Tammikuussa ei tapahtunut kauheasti mitään. Me käytiin pari kertaa Grenoblen taidemuseossa perjantain kuvistunneilla, ja sitten tehtiin niiden taustalta kuvsityötä joka saatiin valmiiksi tällä viikolla.

Alexandra täytti 5 vuotta 12.1. Silloin me annettiin meidän lahjat, juhlat oli vasta 21.1. Pari kuvaa siltä oikelta päivältä.




Sitten tosiaan 21. oli Alexandran synttärijuhlat. Se kutsui kuusi tyttöä, ja me mentiin luistelemaan. Mä ja Helene jätettiin aamulla koulu välistä, koska meidän apua tarvittiin siinä, että lapset saatiin luistimiin ja luistelemaan. Oli tosi hauskaa auttaa niitä lapsosia luistelemaan ! :D Vaikken mä itsekään mikään erityisen lahjakas ollut luistelemaan hokkareilla... Harjotusta vaatii :D Mutta mistä mä oisin voinut tietää (tai tajuta.......) ettei painoa saa laittaa liian eteen tai taakse? Kai mä nyt oletin että niissä luisimissa on pitkä terä ja piikit edessä vaikkei ne näy? Kaikilla ei aina leikkaa... (: Mutta kyllä mä siinä sitten opin aika pian, varmaan itsesuojeluvaiston ansiosta.





Luistelun jälkeen palattiin koko konkkaronkka (mistä nää ihmesanat tulee mun mieleen, ja sit välillä pitää miettii pitkään jotain perussanaa?) meille, ja siellä syötiin kakkua ja voileipiä. Me oltiin Helenen kanssa leivottu kakku torstaina, kun oli pitkä tauko tuntien välissä. Tosin mä sen lähinnä leivoin, mun "resepti" kun se oli. Niin, siis normi täytekakku :D Sen oli tarkoitus olla kauniimpi, mutta se purkista suihkutettu kermavaahto suli omia aikojaan litkuksi, niin että lopulta se oli aika ruma... Mutta hyvältä se maistui joka tapauksessa (: Lapsetkin tykkäs, ja harvemmin lapset syö valittelematta mitään mistä ne ei tykkää :D



 Lauantai-iltana oli sitten se jääkiekko-ottelu, mihin sain liput joululahjaksi. Mentiin papan kanssa sinne, ja oli hauskaa (: Vaikka täytyy myöntää, ettei ranskalaiset mitään jääkiekon huippuosaajia ole... Mutta pystyi sitä joka tapauksessa sanomaan jääkiekoksi, joten tottakai oli kivaa. Mun vieressä istui joku mummeli, joka huusi kurkku suorana ohjeita niille pelaajille ja tuomareille, ja hetken mä pystyin näkemään, että musta tulee samanlainen mummo vielä. Sen mummon mies tosin ei ilmeisesti ymmärtänyt jääkiekosta mitään, niin että sopii toivoa että mun tulevaisuuden mies edes ymmärtää jääkiekkoa :D




Sitten 28.-29.1. oli AFS-viikonloppu. Se oli jossain ihan keskellä maaseutua, mutta ei se haitannut, meillä oli silti kivaa. Angus oli lähtenyt joulun jälkeen kotiin, niin se ei tietenkään ollut siellä, mikä oli vähän surullista. Mutta Oscar ja Ole olivat, ja kaikki muutkin, joten ei me pitkään oltu surullisia. Meidän ulkomaalaisten lisäksi siellä oli Ranskasta ensi vuonna vaihtoon lähtevät tyypit, yhteensä meitä oli varmaan about 100. Yksi tyttö lähtee Suomeen ! Ja ehkä yksi poikakin, kun Hong Kongiin ei enää ollut tilaa.

Jos oisitte nähneet sen tilanteen n. 2sec ennen tän kuvan ottamista, niin oisitte varmaan saaneet lisävahvistuksia sille "ruotsalaiset on homoja"-asenteelle (: Ole varmaan venytti sen käsityksen koskemaan norjalaisiakin... 
 Meillä oli sunnuntaina siellä sellainen Talent Show juttu, jossa kaikki vaihtarit esitti jotain. Mä olin Annukan, Oscarin ja Olen kanssa nelisteen, ja me esitettiin sketsi pohjoismaalaisista stereotypioista. Me oltaisiin oltu parhaita, ellei Thaimaalaiset olisi esittäneet niiden kansallispuvuissa thaimaalaista tanssia. Se oli tosi kaunista, ne lauloi ja tanssi samaan aikaan, ja luonnossa noi mekotkin oli superkauniita!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti