perjantai 16. maaliskuuta 2012

Beauty Queen of only eighteen, she had some trouble with herself

Okei mä myönnän ihan suorasti, että en oikeen osaa kirjottaa blogia. Tänne en viitti kirjottaa kaikkea sellaista, mitä kirjotan päiväkirjaan, koska oikeesti mun pohdinnat on välillä niin, öööö, outoja ja noloja ja henkilökohtaisia... Mutta koitan opetella tässä samalla :D Ei toki oo menny kovin kauaa ennen kuin oikeesti uskallan myöntää tän. Myös myönnän samalla, että täällä ei tapahdu oikeesti paljoa mitään. Ihan on mun samaa elämää kuin Suomessakin (eli aika tylsää) (no okei, ei mun elämä ollut tylsää kotona muuten kuin ne pari vikaa viikkoa kun kaikki muut oli koulussa ja mä yksin kotona D: ), vaikka oonkin eri maassa. Hoh, älkää nyt pitäkö mua tylsänä D: Vaikka ehkä se on totta. Mä luulen silti että oon enemmän vaan ujo kuin tylsä. |: EIKSNIIN? Muttakun muutenkin nää aina tekee vaan koulujuttuja (tai sanoo tekevänsä), tai ei muuten vaan kutsu mua mihinkään mukaan, äääää okei en angstaa enempää :D Muutenki vois lopettaa tän fiksun selittelyn ennen ku sanon vielä jotain tosi järkevää. (: Puolet teistä tosin varmaan jo lopetti lukemisen koska joo... :D

Viime viikon torstaina, siis 8.3. oli Champollionin (mun lukion siis) Karnevaalit. Oli superhauskaa ! "Kaikki" eli suurin osa oppilaista oli pukeutuneet ties miksi, se oli hauskan näköistä. Joukosta löytyi Cowboyta (kirjotetaaks se isolla? ei ehkä... no ihan sama), pandakarhua, pahvilaatikkorobottia, jotain etsiviä, Tintti ja sen kumppanit, Superman, Tour de France-joukkio, Black Swan-elokuvan joutsenballerinat, jogurttipurkkeja, ruokailuvälineitä... Aikalailla kaikkea :D Minä ja Helene pukeuduttiin meillä, me siis esitettiin "Kauniita roskapönttöjä" (ranskaksi Les jolies poubelles jos kiinnostaa) (okei miks ketään kiinnoistais? :D en tiiä mut kirjotin kuitenki), idea jonka vois sanoo et oli suoraan kopioitu viime vuoden Olarin koulun tytöiltä jonain pukeutumispäivänä. Se oli kuitenki alunperin Helenen idea, että laitetaan jätesäkit päälle, mut sit kyllä ihan suoraan voin myöntää että aika suorasti ehdotin sitä samaa mitä olin jo nähnyt edellisvuotena. Anteeksi jos aiheutti teissä jotain negatiivistä tunnetta (jos ees luette tätä), mutta toisaalta, mitä väliä. :D Mutta anteeksi silti, en tarkoittanut loukata tai mitään. Mutta joo, tässä kuvia sieltä ! (:




Les jolies poubelles ja niiden iranilaiskaveri ! ♥ 



TEHOTYTÖÖÖT !

Nää oli ihanat, sumopainijat :D



Tintti ! Okei, myönnän, en oo ikinä lukenut yhtäkään Tintti-sarjakuvaa, tai kattonut yhtäkään  leffaa (paitsi sen yhen piirretyn mikä katottiin ranskantunnilla joskus ehkä yläasteella)...

Juoma(limu- ja olut-)tölkit♥ 

Pukukisan voittajajoukkue !
 Jos mietitte, miks osassa kuvista on tollai musta, kolmion muotoinen varjo jossain reunassa, selitys on se, että en osaa käyttää kameraani. :D No osaan, mutta siitä on toi joku juttu osittain hajalla, enkä mä nyt joka kerta muistanut tarkistaa, että oliko se auennut kunnolla. Mikä linssisuojajuttu sitten onkaan nimeltään.

Sitten öö öö, mitähän on tapahtunut. No, viikonloppuna ei kai mitään (like always), ja sit alkuviikko (okei maanantai) meni synttäreitä oottaessa. (: Tiistaina ne sitten koittivat ! Hehe, toimitin synttäriperinteen eli heräsin about tuntia liian aikasin, koska en pystynyt nukkumaan. Varmaan mua "jännitti", vaikken tiiä mikä :D Aamulla sain lahjat perheeltä, eli sellaisen suihkugeelijutun mikälie ja sellai pesu/kuorintahanskan (siis ei perunoiden, vaan ihon), ja sitten kylpylälahjakortin ! Ihanaa päästä rentoutumaan johonkin kylpylään<3 Ei sillä, että tää elämä niin rasittavaa ja rankkaa oisi muutenkaan kyllä... :D
   Sitten koulussa kaikki toivotteli hyvää synttäriä, puolet oli hämmästyneitä siitä että täytän 18 (enkai mä sentää NIIN nuorelta vaikuta DDDDD: okei, mun luokkalaiset on vuoden nuorempia sillai pääosin muutenkin, että ihan ymmärrettävää :D), ja sain pari lahjaakin ! Kynsilakan, ja sellai valokuvamuistotaulujutun. (: Koulun jälkeen tehtiin kakkua momin kanssa, sellaista jotain outoa mitä en oo koskaan ennen maistanut, mutta se oli ihan hyvää. Sitten illalla soittivat isi ja yksi kaveri, ja mä soitin vielä myöhemmin illalla äitille. Siinä kun oottelin, että saisin puhelimen soittaakseni äitille, niin olin ihan varma että itkisin, oli niin sellai jotenkin suruisa olo (en ees oikeestaan tiiä, että miksi), mutta en mä sitten itkenyt kumminkaan. Varmaan ihan hyvä juttu. :D

Sitten keskiviikkona kävin kaupassa ostamassa herkkuja koska teki mieli (suklaata, nachoja, ja sitten terveystasapainon täyttymisen vaatimana mandariineja ja purkkaa) (koska terveystasapaino elintarvikeostoksissa on elintärkeää) (en toki poikennut taas aiheesta) (syyttäkää Lauraa siitä, että on miljoona sulkulisäystä ! D: ). Ranskalaisissa normi-supermarketeissa on siis alkoholitarjonta Alkon luokkaa, täällä ei ole erikseen mitään viinikauppoja, tai on varmaan niitäkin mutta se nyt ei ollut pointti. Matkatessani siis vihannespuolelta suklaita kohti ohitin viinahyllyt, ja heh se hymy mikä mun kasvoille levisi, kun tajusin että voisin oikeesti ostaa sieltä mitä haluisin. Oli pakko kulkea pari kertaa edestakaisin niitä pullorivistöjä se miljoonan dollarin pepsodenthymy kasvoilla, koska se tunne oli niin hauska. :D Harmi, että AFS kieltää juomisen... Toisaalta, ei se yksin kotona niin hauskaa muutenkaan olisi, että eipä kai se haittaa sitten niin paljoa. Pääsen kuitenkin taas ulos, kun 24. päivä Lyonissa järjestetyn AFS-päivän jälkeen menen (kai???????) Annukalle yökylään loppuviikonlopuksi. Tosin ei se oo se ainoa syy, miksi mä sinne haluan mennä. En ole sentään alkoholiriippuvainen ! :D

Sitten öö, emmätiiä mitä on tapahtunut. Ei mitään :D Tänään oli koulua vaan kymmenestä kahteentoista, koska meiän enkunope oli poissa en tiedä miksi (en kuunnellut kun se selitti), ja kuvisope on poissa 10 päivää koska en sitäkään muista kuunnelleeni että miksi. Oli siis vain ranskantunti, ja meillä oli DS. Yhdestä kirjasta. Jota en ollut lukenut, saati sitten avannut... Onneksi Helenekään ei ollut, ei hävettänyt niin paljoa sanoa opelle, että on hiukan vaikea vastata kysymyksiin. Sitten me saatiin siis luettavaksi sen kirjan eka kappale, ja siitä piti tehdä tiivistelmä, ja kai se meni ihan hyvin loppujen lopuksi. (:

Tää on nyt tällä kertaa tässä, tosin tekstiä on varmaan enemmän kuin kertaakaan ennen. :D Kommentointi on tervetullutta, oisi ihan kiva saada joku todiste siitä, että tää kiinnostaa ketään, tai et joku lukee joskus loppuunkin asti. Okei, toi kuulosti jopa mun korviin aika säälittävältä. D: Ihan sama. :D

ps. Tajusin just tällä viikolla, mistä tulee high five!-ilmaus ! Tuli fiksu fiilis. (= Tajuttiin se sillai puoliks yhdessä kaverin kanssa.
Lara: High five !
Minä: O----------: HIGH FIVE ! OOH NE ON NE SORMET! (keskustelu siis ranskaksi)
Lara: Mitä? :--DD
Minä: Siis, se five on sormien lukumäärä, tai sillain ! O:
Lara: Nojoo, kyllä mä sen tiesin :D
Minä: Vähäks siistii, en oo ennen tajunnu et mistä high five tulee (=
Lara: Mistä toi high sitten tulee? O:
Minä: :--DDD Siis tietty kun käsi on ylhäällä, you know?
Lara: AAA !
Minä: Aika ovelaa (------:

ps2. Jäljellä on 114 päivää, tai 113 riippuen siitä, tulenko kotiin sunnuntaina 8.7. aamulla vai illalla. O---:

6 kommenttia:

  1. awww roosa oot nii ihana :--D<3 :) ja ei miuta saa syyttää! (okei ehkä vähä)

    VastaaPoista
  2. itse olet ihana<3 ja kyllä sua saa syyttää, sua jos ketään ! :--DDD

    VastaaPoista
  3. Salut =) Eksyin tännekin ihan sattumalta, olen siis ite lähössä Ranskaan AFS:ltä syyskuun alussa... Miten sulla sujuu ranska nyt tässä vaiheessa vuotta? Ootko sortunut puhumaan paljon enkkua :D ! Superia loppuvuotta sulle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kati: Niin no mun tapauksessa ei voi puhua sortumisesta, koska mun hostäiti on siis amerikkalainen ja perhe kakskielinen, eli puhun enkkuakin aika paljon täällä. Okei, tosi paljon :D Mutta siitä huolimatta puhun ranskaakin jo hyvin (välillä tuntuu, että paremmin kun enkkua O: se on jännä fiilis :D), enkä koulussa kauheesti turvaudu enkkuun. Okei, ei voi sanoo turvautumiseks tässä vaiheessa enää, ennemminki se on sitä et mun parhallaa ranskalaisella kaverilla on tapahan alkaa juttelee enkuks mulle ja tietty mä nyt sit vastaan kanssa enkuks. Mut en mä nää sitä ongelmana, kerta puhun ranskaakin kuitenki jo sujuvasti ja ymmärrän kaiken paitsi supermonimutkaset ja harvoin käytetyt sivistyssanat. (: Kiitos paljon, ja hauskaa vuotta sulle kanssa sitten ! ((:

      Poista
  4. Jatka vaan tätä sun blogia, tätä on kiva lukea ja voin antaa sulle pari vinkkiä siitä että miten kirjotetaan blogia =) Sun pitää vaan rentoutua ja antaa mielen rentoutua, eikä SUN tarvii pyytää anteeks mistään mitä kirjotat. Tää on sun blogi. Ja kyllä sulla on lukijoita, kirjotat vaan aika harvoin ja ois kiva jos kirjottaisit enemmän :) Jatka vaan tätä ja lisää kuvia, niitä on kiva kattoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ! ((: Mä koitan rentoutua tässä kirjottaessa, mulla vaan päässä koko aika jyskyttää se et koko maailma voi lukee tätä blogia, ja mun aivotukset ei oikeesti oo aina julkaisukelposia... :D Koitan kirjotella useemmin, mut ongelma on se et jos en NYT kirjota nii sit ne kasaantuu, ja kun mulla ne helposti lähtee kasaantumaan ne kirjotusaiheet niin sit se vaan lykkääntyy enemmän ja enemmän... Mut koitan taas ryhdistäytyä ! :D

      Poista